Alla inlägg under november 2006

Av Malva - 24 november 2006 15:27

Beräknat nedkomstdatum med cykelkorrigering: 2007-07-07Dagens datum är 2006-11-24Du har gått 55 fulla dagar (av 280).Du är i första trimestern (av tre)Du är i 2:e månaden (av 9 - kalendermånader)Du är i 2:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)Du är i 8:e veckan (av 40)Du är i v7+6 (av 40+0)Imorgon går jag in i v 9 !!!!

Av Malva - 20 november 2006 19:31

Oj nu går tiden fort, redan v 8 !!!! Nu börjar byxorna spänna på riktigt, speciellt på em och kvällarn. Hemma går jag oftast i mysbyxor men jag känner att jag inte vill ha det till skolan :( Får nog att o använda gummibandet i byxorna ett tag till, för tyvärr har jag inga mammabyxor kvar sedan 1:an o 2:an så det är nya som behövs. O som jag skrivigt innan har jag tänkt att vänta så länge som möjligt med att handla.Är så rädd för vad alla ska säga, känns som alla tycker att 2 barn är idealet, specielt när man redan har en tjej o en kille :(Men vi vill ha 3 barn så det så !!!

Av Malva - 12 november 2006 19:21

Första magbilden tagen :0) Min magen är ju annars inte direkt platt men nu kan man om man tittar noga se en liten rundning som jag inte kan dra in, mysigt !Längtar så till magen blir lite större och jag kan känna den lille röra sig där inne..KramJenni

Av Malva - 12 november 2006 19:21

Första magbilden tagen :0) Min magen är ju annars inte direkt platt men nu kan man om man tittar noga se en liten rundning som jag inte kan dra in, mysigt !Laddar inte upp bilden här, då jag vill vara lite hemlig ett tag till, men det kommer :)

Av Malva - 9 november 2006 19:26

Har varit på praktiken idag. Satt hos en dam när hon gick bort, tog sitt sista andertag. Kände jobbigt att se henne ta sitt sista andertag samtidigt som jag har en ny lite krabkat i magen som ska födas för ett nytt liv.Var helt säker på att jag skulle missfall när jag gick från hennen rum, kände så tungt. Men senare var jag inne hos en ennan dam som ville att jag skulle hämta lite ny medecin på apoteket, o när jag såg hennen födelsedata fick jag nytt hopp, 270707, det måste vell vara ett tecken på att vi lever och vi dör, eller ??

Av Malva - 7 november 2006 19:13

Nu har tröttheten slagit till !! Har så svårt att inte somna i soffan runt kl 20. Lite tråkigt att vara så trött, jobbigt att inte kunna umgås om kvällarna. Ibland somnar jag ju innan barnen :( Kan nog bli svårt att dölja för alla om det fortsätter så här..Magen har svullnat, eller tarmarna så ibland sitter byxorna lite tajt. Men jag har berstämmt mig för att denna är sista gången jag är gravid så jag ska vänta så länge det bara går med mammakläder.Får försöka att dölja det med stora tröjor o gummiband i byxorna, hade nämligen tänkt att berätta för nära o kära om magen runt JUL och dir är det ju en stund.Är så sugen på MER apelsin och färdig potatisgratäng. Konstigt då jag annars inte kan äta gratäng !!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards